۳ دی ۱۳۹۱، ۱۳:۲۷

ایجاد هستان شناسی علوم اسلامی بر بستر فناوری‌های نوین

ایجاد هستان شناسی علوم اسلامی بر بستر فناوری‌های نوین

ایجاد یک هستان شناسی در حوزه علوم اسلامی با تعامل مشترک پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، تفاهم نامه‌ای با موضوع ایجاد و توسعه نظام‌های معنایی در حوزه علوم اسلامی به‌ امضای پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی رسید و مقرر شد تا با تعامل مشترک پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، یک هستان‌شناسی در حوزه علوم اسلامی ایجاد شود.

این تفاهمنامه در راستای نشست مشترک میان پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با حضور دکتر براری رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر مهدی‌نژاد معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر توسلی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در کتابخانه ملی برگزار شد.
 
در این راستا پروژه‌ای با عنوان "ایجاد و توسعه نظام‌های معنایی در حوزه علوم اسلامی" تعریف و مقدمات اجرایی‌شدن آن در حال انجام است.
 
این پروژه با هدف طراحی هستان‌شناسی علوم اسلامی بر مبنای فرایند تبدیل اصطلاح نامه‌های تولید شده در آن حوزه در قالب یک نظام هستی‌شناسانه در بستر فناوری‌های نوین اطلاعاتی و نیز تدوین اصطلاح نامه و فرهنگنامه در دیگر حوزه‌های فرعی علوم اسلامی که فاقد این نظام‌ها هستند، تعریف شده است.
کد خبر 1773353

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha